Mūsų krašto istorija iš arčiau…

2018-10-15 Be kategorijos 0

Spalio 12 d. gimnazijos 6a klasės mokiniai drauge su istorijos mokytoja Virginija Giedraityte turėjo išskirtinę galimybę patyrinėti Maišiagalos bei Vilniaus rajono istoriją. Dalyvavome Emilijos Pliaterytės atminimo draugijos įgyvendinamo projekto „Mūsų paveldas: Vilniaus rajonas“ edukacinėje veikloje. Prie mūsų prisijungė ir grupelė mokytojo lydimų mokinių iš Vilniaus r. Sužionių pagrindinės mokyklos, tad pažintis įvyko ne tik su Maišiagalos, bet ir Sužionių istoriniais bei lankytinais objektais.

Pirmoji renginio dalis – projekto vadovo Vyginto Miliūno paskaita „Mūsų seniūnija Lietuvos istorijos kontekste“. Paskaitos metu mokiniai ne tik pamatė, išgirdo, sužinojo, bet ir turėjo galimybę atidžiai apžiūrėti, paliesti ar net pauostyti įvairius archeologinius radinius. Mokiniai nebuvo pasyvūs klausytojai, jie atsakinėjo į jiems pateiktus klausimus ir atliko jau paskaitos pradžioje išdalintas užduotis.

Po paskaitos sėdome į mokyklinius autobusiukus ir keliavome pasidairyti po mūsų rajoną. Pirmiausia užsukome į greta esantį Maišiagalos didikų Hauvaltų dvarą, aplankėme  netoliese esantį Maišiagalos piliakalnį, toliau vykome prie neogotikinės Karvio bažnyčios, aplankėme Europos geografinį centrą bei greta jo esantį Bernotų piliakalnį. Kelionę baigėme Sužionyse, kur sužinojome apie miestelio sąsajas su didikų Tiškevičių gimine, pamatėme XVIII a. pab. statytą miestelio bažnyčią.

Dėkojame Emilijos Pliaterytės atminimo draugijai ir projekto vadovui Vygintui Miliūnui už gražią iniciatyvą bei galimybę joje dalyvauti.