Persų kultūros savaitė

Persų kultūros savaitė

2019-02-03 Be kategorijos 0

Kultūra gali klestėti tik tada, kai ji susitinka su kitomis kultūromis. Svarbus pats kitų kultūrų poveikis, nes ji negali būti uždara.                     

Tomas Venclova

Sausio 28 – vasario 1 dienomis mūsų gimnazijoje vyko Persų kultūros savaitė, kurią organizavo geografijos mokytoja Daiva Petkauskienė. Persija daugeliui vaikų  pažįstama kaip „Tūkstančio ir vienos nakties“ pasakų šalis – Šecherezados pasakojimais, persiškais skraidančiais kilimais ir džinais, gyvenančiais stebuklingoje Aladino lempoje. Tačiau iš tiesų tai didžiulė turtinga savo istorija ir kultūra šalis, apie kurią smalsu sužinoti daugiau. 

Iki 1935-ųjų Iranas buvo vadinamas Persija, o jo miestai iki šiol alsuoja pasakiškos senovės Persijos dvasia. Irane susipynusios islamiškosios arabų bei iki islamiškosios persų kultūros. Senovės Persijos imperija buvo vienas svarbiausių pasaulio architektūros, dailės ir mokslo centrų. Daugelis laimėjimų dar prieš mūsų erą perėjo į Arabų pasaulį, o vėliau paveikė ir Europos kultūrą. Kai kas būtent Persijos imperiją vadina pasaulio kultūros lopšiu.

Supažindinti su Iranu, atskleisti jo praeities šydą ir parodyti šiuolaikinio gyvenimo tradicijas mums padėjo gidė ir kelionių vadovė Edita Muraškaitė, kuri  atvykusi į Iraną 2011 m. susitiko su vietiniais žmonėmis, patyrė jų svetingumą ir išskirtinį draugiškumą, todėl kilo idėja pristatyti Iraną Lietuvoje. Nuo 2014 m. ji, kartu su kitais Irano entuziastais organizuoja parodas, kino festivalius ir renginius, kurie pristato Irano kultūrą ir tradicijas. Mūsų gimnazijos bendruomenei Edita skaitė paskaitą „Iranas – arijų šalis“, atskleidžiančią šiuolaikinį  modernų Irano gyvenimą,  ir kartu su fotomenininku Rahimu Fallahi bei jo broliu Rouholah Falahi organizavo fotografijų parodą „Žvilgsnis į senas Irano tradicijas“, kur atsiskleidžia atskirų Irano regionų skirtumai, gyvenimo būdas, senieji papročiai. Kaip gi sekasi Irano vaikams mokykloje, kokie jų tarpusavio santykiai 5 ir 8 klasių mokiniai pamatyti galėjo žiūrėdami meninį filmą „Dangaus vaikai“, o Persų imperijos užkariavimus bei  civilizacijos pasiekimus galėjo įvertinti IG ir IIIg klasių mokiniai žiūrėdami dokumentinį filmą „Persų imperija“. Šeštos ir aštuntos klasės mokiniai kūrė teminius Irano žemėlapius su Irano valstybės simboliais ir kultūros paveldo objektais.

„Niekas negali aprėpti  ir parodyti visą tautos istoriją bei tradicijas, rodydamas kelias nuotraukas arba parašęs vieną knygą. Ir šioje parodoje mes taip pat negalime pristatyti viso spalvingo ir įvairaus Irano. Mes tik bandome pažvelgti pro mažą langą į didelę ir draugišką šalį“- teigia Edita Muraškaitė.

                                                                                      Geografijos mokytoja Daiva Petkauskienė

Skip to content